Ana içeriğe atla

Ahmed İslamoğlu Hocaefendi İle Röportaj

Ahmed İslamoğlu Hocaefendi İle Röportaj

Ahmed İslamoğlu Kimdir?

Ahmed İslamoğlu aslen 1937 doğumlu ama bir yaş büyük yazdırılarak 1936 Fenese Mahallesi doğumludur. İlkokulu 4.sınıf dahil Dumlupınar İlkokulu’nda okudum. 5.sınıfa bir hafta İstiklal İlkokulu’na gittim. Parmağımı bıçak kesmiş, parmağımı sarmış olduğum halde okula gittim. Öğretmenim beni, “Ben sınıfımda ahenk bozan talebe istemiyorum” diyerek dövdü. Bu söze o kadar içerledim ki, “Tamam öğretmenim, bir daha ahenk bozan talebeyi sınıfınızda göremeyeceksiniz” dedim ve bir daha okula gitmedim. Okulu bıraktığım için dayak da dahil çok çeşitli cezalar ödemek zorunda kaldık ama ahenk bozan talebeyi bir daha okulda göremediler. Ben artık Kur’an öğreneceğim dedim. 1947-1948 yıllarında büyük pederimle Kur’an-ı Kerim öğrenmeye başladım. Bu arada terzi yanına da gidiyordum. Makinanın bir ucunda, iki adet 1000 sayfalık Osmanlıca tefsir hatmi de yaptım. Askerlik dönüşü ilkokul diplomasını dışarıdan aldım. Bu arada asker hocayla Arapça da okuyordum. Fıkıh, hadis, tefsir ilmine devam ettim. 18.05.1955 tarihinde Develi Mehmet Akif ERSOY Camii’nde göreve başladım. 15.07.1994 tarihinde resmî olarak emekli oldum.
- Muhterem hocam, bu güzide hayat yolculuğunuzda dizinizin dibinde yetişmiş bir çok talebeniz vardır. İçlerinde sizi etkileyen biri var mıydı, anlatabilir misiniz?

Elhamdülillah, çok öğrencim var; bir çok müftüler, imam-hatip müdürleri, imamlar var ama bir anda hatırlayamadım.

- İmamlık ve vaizlik dışında eşiniz ve çocuklarınızla ilişkileriniz nasıldır, anlatabilir misiniz?

Çok iyi bir eş ve baba olmaya çalıştım. 27 yaşına kadar iki hanımımı ahirete yolcu ettik. 45 senedir hacı annenizle beraberim. Evlatlarım ve torunlarımda kızlı erkekli hafız olanlar var. Bahaeddin ve Alaeddin hafızlarımız var. Mustafa evladım ise kendisini çok iyi yetiştirdi. Çok iyi bir şairdir. Hilal tv’yi kurdular, dünyayı dinletiyorlar. 7 yaşından itibaren H. Hasan (ks) üstadımın tensibiyle amcasında yetişti. Elhamdülillah, huzurlu bir hayat yaşadık ve yaşıyoruz.

- Sohbetlerinizde en çok neleri vurgularsınız?

Bizimki belli olmaz neler verilirse onlar harcanır. Özellikle İslam ahlâkı ve tasavvuf üzerinde durmaya çalışırım.

- Hocam Develi dışında görev yaptınız mı, yaptıysanız nerelerde anlatabilir misiniz?

1960 ihtilalinde muhacir olarak 1,5 sene Ayvaz Hacı’da 1957-1959 yılları arası 19 ay öğretmen jandarma çavuş olarak sivil halk içerisinde vaizlik yaptım. Manevî tarlalar Hakkâri ve Erzurum’a dayandı. 50 senedir gelir giderler Elhamdülillah.
- Hocam, çocukluğumuzdan beri birçok sohbetlerinize katılmak nasip oldu. Dikkatimizi çeken askerlik hatıralarınız… Mümkünse birini ‘dihl.net’ okuyucuları ile paylaşabilir misiniz?

Askerlik yapmaya VAN-Başkale’ye gittim. 10 günde Başkale’ye vardım. Bir usta er koşarak yanıma geldi ve beni kucakladı. Şaşırmıştım, kimsin sen diye sordum. “Hocam, ben Yahyalı-Yerköy’den Mahmut’um, askere gelirken mevlit okutmuştum iştirak etmiştiniz” dedi.
Sonrasında onbaşı beni aldı ve hocamısın berber mi, dedi. Ben ise berber olmadığımı söyledim. O zaman hocasın dedi. Kendisini de tanıtarak çeyrek hafız olduğunu söyledi. Beni aldı Yozgatlı Yasin teğmene götürdü. Bir de Konyalı Muzaffer Hafız vardı ama namaz kılmazdı. Ondan başlayarak 100 kişiden 90 kişiyi namaz kılmaya teşvik ettik, çoklarına Kur’an-ı Kerim öğrettik elhamdülillah, bu hizmet 6 ay acemilikle devam etti. Oradan Erciş’e gittik hizmetlerimiz orada da devam etti Elhamdülillah!
- Hocam, Develi İmam-Hatip Lisesi 1967 yılında kısa zamanda halkın yoğun ilgisiyle yapıldı. Okulmuz hakkında neler düşünüyorsunuz? Gençlerimize  tavsiyeleriniz nelerdir?

Elhamdülilla, imam-hatibimiz temelden tebeşire 150 günde yapıldı. 18 sınıf 800 bin TL’ye mâl oldu. En fazla Gömedi Köyü 25 bin TL ile yardım yaptı. İkinci olarak Ayşepınar Köyü 10 bin TL ile yardım yaptı. 200 bin TL’sini toplamak ise bu fakire nasip oldu. O sıralar Tomarza ve Kozan okullarımız da açıldı. Merhum Turgut Özal Devlet planlama teşkilatı müdürü iken okulumuzun 150 günde yapılmasını göstererek başka yerlerde başka okulların yapımını göstererek nereden bulayım Develi halkını ki 150 günde okul yapsınlar diyerek memnuniyetini bildirmiştir. Gençlerimize okullarının kıymetini bilmelerini İslam ahlâkıyla ahlâklanmalarını tavsiye ederim.

- 29 Haziran 2008 Pazar günü 41.yılında imam-hatip mezunlar günü hakkında neler düşünüyorsunuz?

Elhamdülillah, sizleri tebrik ederim. Vesile olduğunuz için inşallah o güne yetişirsek imam-hatibi anlatmaya çalışırım. Cenab-ı Hak muvaffak kılsın canlarım benim.

Not: Muhterem hocam Ahmed İslamoğlu 1994 yılında resmen emekliliğe ayrılmıştır. Ancak sağlığı el verdiği ölçüde her Pazar kendi camisinde ikindi namazına müteakiben Pazar sohbetlerine devam etmektedir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kalp Gözü Açmak İsteyenlere tavsiyeler - kalp gözünü açmak için dua ve zikirler

Aşağıdaki verilen tavsiyeler çok ağır olmakla birlikte süreyi kısaltmaya yöneliktir. Esma zikri yapanlar muhakkak Esmaül hüsnayı tamamen okumakla hergün dengeleme yapmaldır. Pek çok bereket ve feyz'e menba olan şu ayetler ayrıca kalb gözünü açmada tesirlidir. Necm Suresi Ayet 58 i  gunde 1153 defa okuyanin kalp gozu acilir. Gunde 13.000 Defa Ya Rahman diyenin kalp gozu acilir. Gunde 13.000 Defa Ya Basit diyenin Kalp gozu acilir. Gunde 13.000 Defa Ya Basir diyenin kalp gozu acilir. Gunde 13.000 Defa Ya Nur diyenin kalp gozu acilir. Gunde 13.000 Defa Ya Habir diyenin kulagi Ruhanilerin sesini duyar. Gunde 13.000 defa Ya Semi'u diyenin kulagi Ruhanilerin sesini duyar. Gunde 2207 defa Kaf suresi Ayet 22 i  okuyanin kalp gozu acilir. Gunde 7.000 defa Ya Allamul Guyub diyenin Kalp gozu acilir. Gunde 13.000 Ya Batin diyenin kalp gozu acilir. Gunde 7.000 defa Ya Hayyu Ya kayyum diyenin kalp gozu acilir. Gunde 7.000 Defa Besmele okuyanin kalp gozu acilir.

Ödemişli Merhum Ziya Sunguroglu’nun notları

HERŞEY RABITALIDIR Bu alemde mevcut olan bütün eşya her gün  razbıta  yapar. Mesela : Su,ateş,toprak ve eşcar gibi cümle mevcudat  rabıta  ile nurunu güneşten alır. Dünya güneşe rabıta yapar,güneş de Arş-ı A’la’ya . Arş-ı A’la da nurunu Cenab-ı Hakk’tan alır .  Eger dünya rabıta yapmamış olsa, içindekiler yaşayamaz.Çünkü nur olmayınca nebatat yetişmez ve agaçlar meyvedar olmaz .Ay ve semadaki diger yıldızlar dahi güneşe rabıta yaparak nuru ondan alırlar. Süleyman Hilmi Tunahan ( k.s.) Ödemişli Merhum Ziya Sunguroglu’nun notlarından. Bu yazıyı gönderen  Betül hoca ’ya teşekkür eder, sizlerinde dualarını bekleriz. . SİGORTA MESELESİ SİGORTA MESELESİ Bilcümle  menkul  ve  gayrimenkul  emvalin sigortası caizdir.Lakin hayat sigortası Hazreti Mevla’ya karşı yakışıksızlıktır.Hayatı sigorta etmek: ‘’  Ya Rabbi !  Ben senin verdigin bu hayatı satıyorum  ’’ manasına gelir. Süleyman Hilmi Tunahan ( k.s.) Ödemişli Merhum Ziya Sunguroglu’nun notlarından. ALİ İLİMLERİ SÜFLİYATA ALET ETMEK İmam-ı

kalp gözü nasil acilir

Aşağıdaki verilen tavsiyeler çok ağır olmakla birlikte süreyi kısaltmaya yöneliktir. Esma zikri yapanlar muhakkak Esmaül hüsnayı tamamen okumakla hergün dengeleme yapmaldır. Pek çok bereket ve feyz'e menba olan şu ayetler ayrıca kalb gözünü açmada tesirlidir. Necm Suresi Ayet 58 i  gunde 1153 defa okuyanin kalp gozu acilir. Gunde 13.000 Defa Ya Rahman diyenin kalp gozu acilir. Gunde 13.000 Defa Ya Basit diyenin Kalp gozu acilir. Gunde 13.000 Defa Ya Basir diyenin kalp gozu acilir. Gunde 13.000 Defa Ya Nur diyenin kalp gozu acilir. Gunde 13.000 Defa Ya Habir diyenin kulagi Ruhanilerin sesini duyar. Gunde 13.000 defa Ya Semi'u diyenin kulagi Ruhanilerin sesini duyar. Gunde 2207 defa Kaf suresi Ayet 22 i  okuyanin kalp gozu acilir. Gunde 7.000 Subbuhun Kuddusun vel melaiketu ver ruh diyenin kalp gozu acilir. Gunde 7.000 defa Ya Allamul Guyub diyenin Kalp gozu acilir. Gunde 13.000 Ya Batin diyenin kalp gozu acilir. Gunde 7.000 defa Ya Hayyu Ya kayyum diy